keskiviikko 11. heinäkuuta 2018

Hatzenport - Kobern-Gondorf

Söimme taas hyvän aamiaisen ja lähdimme kävelemään kohti Kobern-Gondorfia. Ohitimme Löfin, joka oli Hatzenportin kaltainen pikkukylä. Reitit olivat vähän hukassa, kävelimme ajotietä pitkin Kattenesin yläpuolelle ja siitä pienelle majalle. Sen jälkeen metsäpolku jatkui jyrkkänä ja kapeana alaspäin, oli turvauduttava puiden runkoihin ja aluskasvillisuuteen, ettei lähtenyt luisumaan alaspäin. Onneksi meillä molemmilla on jalassa Salomonit, joissa on todella hyvä pito.

Ohitimme vanhan myllyn, jatkoimme alhaalla junaradan viertä kulkevaa kevyenliikenteen väylää ja löysimme paljon kypsiä boysenmarjoja.

Kävelimme Lehmenin läpi, ei sielläkään ollut mitään palveluja tarjolla.

Saavuimme Kobern-Gondorfiin jonkun linnan "läpi", vielä oli käveltävä kiertotie ja ylitettävä yksi silta, ennen kuin pääsimme kaupunkiin.

Keskustan sijainnista ei ollut aavistustakaan, kun vihdoin löysimme toriaukion, istuimme terassille virvokkeille. Siitä olikin lyhyt matka Gästehaus Alte Kellereihin. Check-in piti olla viereisessä hotellissa, mutta siellä ei ollut ketään. Saimme ovikoodin puhelinsoitolla ja pääsimme suihkuun.

Alkoi olla nälkä, kävelimme takaisin torille. Arja osti iltatorilta tuoreita kirsikoita ja kirsikkapiirakkaa. Jäimme terassille syömään intialaista ruokaa. Kävimme isossa kaupassa ruokaostoksilla ja palasimme kämpille huilimaan.