sunnuntai 17. helmikuuta 2019

Málaga

La Casa Mata Central
Lähdimme Frigilianasta sunnuntaiaamun ensimmäisellä (klo 9.50) bussilla Nerjaan, jossa Málagan bussia odotellessamme joimme kahvit aurinkoisella terassilla. Matka Málagaan kesti hieman tulomatkaa kauemmin, kun bussi kierteli rantakylien kautta.

Málagassa jäimme kyydistä maailmanpyörän luona, siitä oli lyhyt kävelymatka vanhan kaupungin läpi majapaikkaamme. Saimme huoneemme heti, jätimme tavarat kämpille, vähensimme vaatteita ja lähdimme tervetulo-oluille. Vihdoin löytyi myös 1906 Reservaa. Kävelimme suuren puiston läpi rantakadulle ja sieltä takaisin vanhaan kaupunkiin.

Bar Picasso

Alkumatkasta tutun puiston ulkoravintolat houkuttelivat meidät lounaalle ja istuimme Bar Picasson aurinkoiselle terassille tapaksille. Palasimme kämpille huilimaan.

Taberna-Cofrade Las Merchanas
Illalla otimme suunnan Taberna-Cofrade Las Merchanasiin, joka alkumatkasta oli maanantaista johtuen kiinni. Vielä oli hyvin tilaa, mutta saatuamme pöydän paikka tupsahti hetkessä aivan täyteen. Tilasimme neljät puolikkaat annokset, kun emme arvanneet, kuinka suuria ne olivat. Tuli taas syötyä ihan liikaa, enkä meinannut millään saada yöllä unta.

Viimeinen reissupäivä

Yläkerrassa olisi ollut yhteiskeittiö käytettävissä, mutta emme ostaneet enää mitään ruokatarvikkeita, vaan päätimme syödä aamiaisen/lounaan ulkona. Ulos lähteminen venyi niin pitkälle, että sivuutimme aamiaisen kokonaan. Kävelimme puistikon läpi rantaan, majakalle ja aina aallonmurtajalle asti. Palasimme takaisin vanhaan kaupunkiin ja jäimme taas Bar Picasson terassille tapastelemaan. Tarjoilijapoika kertoi käyneensä Kajaanissa ja viettäneensä kuukauden Islannissa. Liian kylmää, ei sovi hänelle!

Bar Picasso
Siestan jälkeen kävelimme Cortijo de Pepeen; Hannu halusi taas grillattua mustekalaa ja sai tällä kerralla myös etanoita. Talon valkoviini oli erinomaista. Suuri suositus!

Kävimme vielä katsomassa Marqués de Lariosin hienot ”jouluvalot”, joimme iltakahvit ja palasimme kämpille pakkaamaan. Aamulla olisi kohtuuaikainen lähtö bussilla lentokentälle.

Vantaalla odotti vesisade ja jäisen liukkaat kadut. Vähintään yhtä hyvät mahdollisuudet kaatua kuin Nerjan kivisillä vuoristopoluilla. Hannu kävi kaupassa, minä latasin pesukoneen ja valmistin nopean simpukka-tonnikalapastan. Merenherkkuihin emme ehtineet vielä kyllästyä, mutta nyt on aloitettava taas kevennetty kuuri.

Reissusää oli koko ajan niin hyvä, että museot jäivät katsomatta. Hyvä syy palata Málagaan!