torstai 8. maaliskuuta 2018

Naistenpäivä Tallinnassa

Three Crowns Residents
Jo hyvän aikaa ennen Annan synttäreitä ehdottelin yhteistä kaupunkilomaa, mutta kun toiveita kohteesta ei alkanut kuulua, varasin meille hotellipaketin Tallinnaan. Tytär tuli meille yökylään edellisiltana. Saavuimme pilviseen Tallinnaan iltapäivällä ja saimme hiostavan kuuman huoneemme heti. Lähdimme saman tien kävelemään uudelle torille, Kalamajaan ja Telliskiveen.

Kohvik Boheem
Torilla kävimme luontaistuotekaupassa, Selverissä ja Kalevin myymälässä, harkitsimme hetken wrappien syöntiä torin toisessa kerroksessa, mutta halusin näyttää Tallinnan mukavaa ravintolatarjontaa ja menimme lounaalle Kohvik Boheemiin. Sen jälkeen kiertelimme kaikki Loomelinnaken putiikit. Joka paikassa oli hillittömän kuuma, kun patterit hohkasivat sisätiloissa. Annalla oli taas pitkä tuliaislista kavereille, Sofialle ja lemmikeille, minä sain toimia kassin kantajana. Nousimme vielä portaat Toompealle, näköaloja hieman haittasi hiljalleen alkanut lumisade.

Pulcinella
Huilailimme hotellihuoneessa, ennen kuin lähdimme synttäri-illalliselle Pulcinellaan. Porukkaa oli enemmän kuin viimeksi siellä käydessämme, olihan Naistenpäivä. Seurueitten naisilla oli kukkapuketit ravintolapöydällä ja kaduillakin ihmiset kulkivat kukkapuskat käsissään.

Karja Kelder
Jätimme huoneiden yhteisterassille johtavan oven yöksi auki. Kylppärin lattialämmitys oli niin tehokas, että jalkapohjia poltti, kun siellä kävi. Kävimme aamiaisella, joka ei ollut kovin kehuttava. Jätimme laukut respaan ja lähdimme taas shoppailemaan. Anna suoriutui Viru-keskuksesta ja Roterman-korttelin vaatekaupoista, minä kuljin kuumissani perässä. Söimme edullisen lounaan tutussa Karja Kelderissä, haimme laukut ja kävelimme sohjossa satamaan. Annan "ilmainen risteily" tuli kalliiksi, kun hän kotimatkalla ajoi (taas!) tutkaan.

Seuraavalla Tallinnan reissulla ei tarvitse kauppoja kierrellä, sen sijaan varasin itselleni jalkahoidon.