lauantai 23. huhtikuuta 2016

Keväinen Tallinna

Aamulla satoi lumiräntää, kun lähdimme Helsingistä Linda Linellä kohti Tallinnaa. Taivas kirkastui ja perillä paistoi jo aurinko. Kävelimme Kalasadaman ja Hirveparkin läpi Hotel L'Ermitageen, josta saimme kauniin kattohuoneen kuudennesta kerroksesta.
Hirvepark, "Puhkaja"
Olimme varanneet Romantikapaketin, johon kuului huoneen ja aamiaisen lisäksi pullo kuoharia, suklaarasia ja illallinen kahdelle.

Pööbel
Kotiuduttuamme mukavaan majapaikkaan kävimme tien toisella puolella Pööbelissä lounaalla. Kävelimme Lindaparkin kautta Toompealle, jossa kuvien lisäksi otimme glögit.

Kauniin sään innoittamana kävelimme vanhaan kaupunkiin ja jäimme Pikk-kadulle kahville yhdelle aurinkoiselle terassille, ennen kuin palasimme Harjumägin ja Lindamägin kautta hotelliimme.

Harjumägi
Harvoin syömme hotelliravintoloissa, mutta yritämme etsiä aina uusia ravintolakokemuksia ja tällä kerralla pakettiin kuului illallinen L'Ermitagen hotellissa, eikä se ollut ollenkaan huono.

Ravintola L'Ermitage

Linda Line uhkaa sunnuntaille myrskyä, minulla ei ole mitään vastaan yhtä ylimääräistä päivää Tallinnassa. Edullisia majoituksia su-ma löytyy kaupungista paljon. Ennen nukkumaanmenoa keitimme vielä huoneessamme kapselikahvit ja otimme digestiivit.

Sunnuntaina saimme aamiaisen jälkeen Linda Linelta viestin, että 16.00 ja 18.00 lähdöt on peruttu. Vaihdoimme paluumatkamme 14.00 lähtöön ja sitten olikin jo kiire. Olimme ajatelleet käydä rauhassa tutustumassa Clayhills Gastropubiin, mutta jätimme sen toiseen kertaan ja matkalla satamaan menimme Kohvik Boheemiin syömään krepid ja vrappit, vaikka vielä ei ollutkaan nälkä.

Kohvik Boheem

Ihan hyvä, että tulimme jo sunnuntaina kotiin, vaikka reissu lyhenikin neljä tuntia. Maanantaina oli niin kova puuskittainen tuuli, että Linda Line taisi pysyä maissa.

"Joku" oli sulkenut pakastimen oven huonosti, kun lähdimme Tallinnaan viettämään viikonloppua. Taitaa olla sulatus edessä, vaikka pakkaskelejä ei enää tulekaan.