torstai 27. elokuuta 2015

Pyöräillen, ei kun kävellen Belémiin

Lähiravintoloiden sulkeuduttua puolenyön jälkeen yöstä tuli hiljainen. Viideltä aloittivat lentokoneet laskeutumisensa ja joku itikka oli päässyt huoneen avoimesta ikkunasta sisään inisemään. Yhdeksältä kävimme alakerrassa huonehintaan kuuluvalla aamiaisella. Sää oli pilvinen ja tuulinen; sopiva kuntoiluun. Kävelimme Cais do Sodrén aseman lähettyville kysymään vuokrafillareita, mutta vuokraamo vaati pantiksi luottokorttia ja kuvallista henkilökorttia, ne molemmat olin jättänyt kämpille. Muutimme suunnitelmaa ja päätimme kävellä rantaa myötäilevää kävely/pyöräilytietä Belémiin, ainahan voimme tulla bussilla takaisin.

Taivas kirkastui ja lounasravintolat täyttyivät. Istuimme oluelle yhden kahvilan terassille ja lähdimme hiljalleen kävelemään takaisin Lissabonin keskustaa kohti. Busseja meni harvakseltaan, ratikoita useammin. Kävimme Cervejaria Cabinessa kysymässä tosta mistoja, niitä ei ollut, mutta tarjoilija lupasi valmistaa ne meille tuoreista sämpylöistä (puolikkaan viinin ja ison oluen kanssa yht. 8,70€). Virkistyneinä päätimme kävellä paluumatkankin, minä rannan kävelytietä ja Hannu päätien laitaa.

Ehdin käydä suihkussa, ennen kuin Hannu rimputti alaovella ja vetäydyimme siestalle. Illalla menimme alakertaan aperitiiville ja sain tsekattua meidät TAP:n paluulennolle.Varttuneempi väki valmisti keittiössä itselleen illallista.