tiistai 15. joulukuuta 2015

15. kalenteriluukku: Joulun kukat


Joulutähti ei ole minun joulukukkani. Tosin olen joskus saanut ja jopa itse ostanut monilatvaisen valkoisen joulutähden, joka on todella kaunis. Muun muassa Kanariansaarilla ja Himalajalla joulutähti kukkii suurina puina, pysyköön minun puolestani siellä.

Hyasintteja ostan kotiin tuomaan joulun tuoksua. Joskus olen väsännyt niistä, sammaleesta, jäkälästä ja koristeista joulukoreja kotiin ja lahjaksi. Kummisedälläni oli vuosia tapana antaa minulle sininen hyasintti, sen tuoksu ei ole kovin hyvä.

Skimmiaa yritin kasvattaa parina jouluna, huonolla menestyksellä. Viime vuosina olen ihastunut herkkään jouluruusuun. Joka joulu kotiimme ilmestyy myös Amaryllis, jonka sipulin säästäisin seuraavaan vuoteen, mutta hiiret syövät ne aina kellarissa. Atsalea on minulle liian vaikea, tietääkseni vain anoppini sai sen menestymään. Mieluummin ostan leikkokukkia; punaisia tulppaaneja tai ruusuja.

Vinkvink; tänä vuonna voisin haluta valkoisen kallan joulukukaksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti